BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Halaman Yang Tercipta OlehKu

Sahabat-Sahabat Hamba Yang Dikasihi....

Papan Pernyataan / Pengumuman

1. Pengumuman!! Kini blog ini sedang menjalani penambahbaikkan sistem dan kemaskini data serta menaiktaraf terutama di bahagian Menu (yang mana akan ditambah dengan Sub Menu). Oleh itu, diharap anda semua dapat menyokong hamba dan bersabar sekiranya berlaku ralat semasa mengunjungi laman ini.

2. Dengan sukacitanya, hamba akan meng'upload' segala fail berkaitan dan diletakkan di blog ini menerusi beberapa laman web simpanan fail iaitu Ziddu, Hotfile atau 4Shared.(P/s: Disebabkan Ziddu kini tidak lagi berada dibawah Linkbucks, maka pautan di bawah failnya akan mempunyai sedikit masalah. Jika berlaku, gunakan link alamat di atas bermula dengan http:// atau tekan link bertulis "Pergi Terus Ke Laman Anda"

3. Apabila anda menekan sebarang link (pautan) atau 'button' di dalam blog ini, anda akan dibawa ke sublink Linkbucks. Anda hanya perlu tekan "Skip This Ad" (atau nombor 'counting' dari 5 ke 0) pada sebelah atas kanan dan ia akan membawa anda terus ke laman yang dikehendaki.

4. Pelayan Linkwithin telah dikeluarkan atas sebab tertentu;jadi gunakan Menu yang tersedia di atas, atau klik di bahagian "Label Buku Terjemahan, Video@Audio", "Catatan Hamba Yang Ter'Hot'" dan "Senarai Catatan Hamba".

5. Jika anda melawat laman ini, dipersilakan menulis sebarang komen, cadangan atau pertanyaan menerusi "Ulasan" atau "ChatBox". Anda juga digalakkan untuk "Like" FB yang tersedia juga menjadi ahli bagi blog ini.

6. Terdapat gangguan pada fail 4Shared (masalah copyright), jadi lagu-lagu itu tidak akan dapat didownload dalam masa ini. Harap rakan-rakan semua bersabar dan Insyaallah, hamba akan download dan update link bagi setiap lagu itu kembali; kerana kini hamba bekerja.

Sekian, terima kasih.

Sila "Like" Jika Suka Sangat!

Nak Tukar Font? Silakan....

Translator Bahasa Hamba!

Sabtu, Jun 08, 2013

Catatan Yang Tertinggal~~Preview Maafkan Daku!!


Assalamualaikum semua rakan-rakan Blogger! Syukran hamba masih lagi dipanjangkan usia untuk mampu menulis tinta di laman bertulis yg luas ini. Nampaknya sudah lama benar hamba meninggalkan penulisan ini dek kerana kemalasan serta kesibukan menyiapkan tugasan sebagai seorang guru. Maaf hamba pohon andai saudara/saudari semua tertunggu-tunggu akan sebarang 'tulisan' dari hamba. Adapun hamba kini sangat sibuk untuk menyudahkan tugasan fail dan PBS sebelum 'buka' sekolah pada hari Isnin nanti. Hai, bermacam-macam tugasan yang harus dilalui. Apapun di sini, ingin hamba berkongsi kegembiraan bahawa hamba telah pun lulus dengan jayanya dalam temuduga SPP. Syukur dipanjatkan pada Illahi bahawa hamba telah berjaya memperoleh pekerjaan. Cuma kini hamba sedang menunggu surat perlantikan jawatan dari DC41 kepada DG41, selain arahan untuk penempatan sekolah kelak.


Setiap graduan pendidikan yang telah ditemuduga sudah boleh melihat keputusan atau semak keputusan di laman web yang tertera di dalam gambar ini.


Ini adalah hasil semakan hamba. Alhamdulillah....hamba lulus!

Selain itu, hamba juga telah selamat menghadiri kursus di Klang berkaitan dengan pengurusan data sekolah-sekolah menengah dan rendah Negeri Sembilan. Herm, boleh la tahan. Makan pun jangan cakap, memang sedap! Penuh la pinggan ni setiap kali makan (Haha, tak padan dengan kecik!). Maklumat memang buat pening kepala......






Semasa di dewan besar, iaitu ketika perasmian penutup. Sejuk sangat. Paling dahsyat, hamba di depan sekali tu!

Dalam pada itu, setiap malam Isnin hingga Khamis, hamba akan mengadakan kelas tambahan (tuisyen) untuk pelajar-pelajar Tingkatan 5 di rumah. Oh ya! Kini hamba dah selamat berpindah ke rumah guru yang baharu. Keadaan ini disebabkan bagi memberi kemudahan kepada guru pengiring dan Sarjan untuk menginap. Pada Selasa hingga Jumaat depan, sekolah hamba akan menjadi tuan rumah bagi aktiviti Perkhemahan PBSM peringkat daerah. Herm, bertambahlah anak-anak di sekolah ini. Pelajar-pelajar ini nampaknya sudah ada inisiatif untuk menyiapkan tugasan masing-masing. Ok, jom lihat apa yang adik-adik hamba ni buat. Ok, jumpa lagi dalam post seterusnya yang lebih menarik lagi.


Duduk mengelilingi bahan-bahan pewarna batik untuk buat contoh batik di atas kertas tisu. Macam keliling unggun api pulak...hehe 


Ha...campur....jangan tak campur.....


Malu sangat bila nak snap gambar adik-adik ni. Siap tunduk-tunduk lagi.

P/s : Rajin-rajinkan tangan untuk selesaikan kerja. Hendaklah selalu tersenyum, kerana senyum itu adalah sedekah.....

0 ulasan:

Buih Yang Berterbangan