BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Halaman Yang Tercipta OlehKu

Sahabat-Sahabat Hamba Yang Dikasihi....

Papan Pernyataan / Pengumuman

1. Pengumuman!! Kini blog ini sedang menjalani penambahbaikkan sistem dan kemaskini data serta menaiktaraf terutama di bahagian Menu (yang mana akan ditambah dengan Sub Menu). Oleh itu, diharap anda semua dapat menyokong hamba dan bersabar sekiranya berlaku ralat semasa mengunjungi laman ini.

2. Dengan sukacitanya, hamba akan meng'upload' segala fail berkaitan dan diletakkan di blog ini menerusi beberapa laman web simpanan fail iaitu Ziddu, Hotfile atau 4Shared.(P/s: Disebabkan Ziddu kini tidak lagi berada dibawah Linkbucks, maka pautan di bawah failnya akan mempunyai sedikit masalah. Jika berlaku, gunakan link alamat di atas bermula dengan http:// atau tekan link bertulis "Pergi Terus Ke Laman Anda"

3. Apabila anda menekan sebarang link (pautan) atau 'button' di dalam blog ini, anda akan dibawa ke sublink Linkbucks. Anda hanya perlu tekan "Skip This Ad" (atau nombor 'counting' dari 5 ke 0) pada sebelah atas kanan dan ia akan membawa anda terus ke laman yang dikehendaki.

4. Pelayan Linkwithin telah dikeluarkan atas sebab tertentu;jadi gunakan Menu yang tersedia di atas, atau klik di bahagian "Label Buku Terjemahan, Video@Audio", "Catatan Hamba Yang Ter'Hot'" dan "Senarai Catatan Hamba".

5. Jika anda melawat laman ini, dipersilakan menulis sebarang komen, cadangan atau pertanyaan menerusi "Ulasan" atau "ChatBox". Anda juga digalakkan untuk "Like" FB yang tersedia juga menjadi ahli bagi blog ini.

6. Terdapat gangguan pada fail 4Shared (masalah copyright), jadi lagu-lagu itu tidak akan dapat didownload dalam masa ini. Harap rakan-rakan semua bersabar dan Insyaallah, hamba akan download dan update link bagi setiap lagu itu kembali; kerana kini hamba bekerja.

Sekian, terima kasih.

Sila "Like" Jika Suka Sangat!

Nak Tukar Font? Silakan....

Translator Bahasa Hamba!

Sabtu, Januari 01, 2011

Tayangan Perdana 1 : Detective Conan The Movie 14 - Lost Ship In The Sky!!

Kon'nichiwa subete! Ohayōgozaimasu, mattaku atarashii ichi-nichi! Kore de watashi ga teiji suru....

Gekijō-ban-mei tantei konan 14: Tenkū no nanpa-sen
劇場版名探偵コナン14天空の難破船


Sinopsis Ringkas :

Berita mengenai rompakan dan kebakaran melibatkan sebuah kumpulan pengganas di sebuah makmal Bio-Teknologi telah menjadi tajuk hangat di seluruh Jepun. Keadaan ini diburukkan lagi apabila pihak polis Jepun menerima sebuah e-mail yang disahkan daripada kumpulan tersebut, Red Siamese Cat (Akai Shamu Neko) menyatakan bahawa mereka telah memiliki senjata kimia bakteria berbahaya dari makmal tersebut. Berita ini bagaimana pun dianggap sebagai 'menyibuk' oleh bapa saudara Suzuki Sonoko, Suzuki Jirokichi yang turut mengeluarkan kenyataan untuk membuat pameran menggunakan batu permata terkenal, diberi nama Lady Sky. Menggunakan sebuah kapal udara mewah hak milik Syarikat Suzuki, ia diharap akan dapat menarik minat Pencuri Terkenal, Kaito Kid untuk datang ke kapal tersebut dan menangkapnya. Namun, kejadian yang tidak diduga berlaku, apabila mendapati beberapa orang termasuk Ran telah dijangkiti oleh bakteria yang dikatakan dirampas oleh kumpulan pengganas berbahaya itu. Apakah motif sebenar mereka? Bagaimanakah caranya Conan (Shinichi) menyelamatkan semua penumpang dari pengganas tersebut dan sempatkah dia menyelamatkan Ran?

Part 1 







Part 3



Part 4



Part 5 (Akhir)  
Tonton sampai habis, kerana selepas lagu penutup, masih ada sambungannya....



Trivia: Suara bagi watak Kudo Shinichi dan Kaito Kid adalah daripada Seiyū yang sama iaitu Kappei Yamaguchi. Malah, wajah mereka seiras. Yang membezakan mereka hanya potongan rambut (fizikal). Namun, Mouri Ran dapat mengenalpasti perbezaan dalaman yang ketara di antara mereka berdua, iaitu:



Kudo Shinichi 
Agak kurang ambil tahu mengenai hal wanita, egoistik, agak kurang romantik; tetapi sopan dan tidak akan berkelakuan kurang sopan dengan wanita, terutama Ran


Kaito Kid (aka Kuroba Kaito)
Romantik, kurang ego, pandai mengambil hati wanita, gentleman; tetapi agak miang dan gemar untuk mengambil kesempatan ketika berdua dengan Ran


P/S : Setiap kali menonton anime / filem Detective Conan ni, terasa hamba senasib dengan Mouri Ran. Cuma, dia lebih beruntung, sebab Kudo Shinichi (aka Edogawa Conan) sentiasa ada bersamanya, memerhatikan dan menjaga keselamatannya. Nanti hamba akan tayangkan pula 13 lagi filem baru di blog ini ya!! Filem Detektif Conan yang ke-15 akan disiarkan pada April 2011 ini. Sama-sama nantikan ya!!

0 ulasan:

Buih Yang Berterbangan